top of page

Πλαίσιο Στόχων

Στην δεύτερη φάση περιλαμβάνονται τα παρακάτω βήματα και δραστηριότητες:

Βήμα 4: Ανάπτυξη ενός κοινού οράματος

Δραστηριότητα 4.1: Ανάπτυξη ενός κοινού οράματος για την κινητικότητα

Δραστηριότητα 4.2: Ενεργή ενημέρωση του κοινού

Βήμα 5: Καθορισμός προτεραιοτήτων και μετρήσιμων στόχων

Δραστηριότητα 5.1: Προσδιορισμός προτεραιοτήτων για την κινητικότητα

Δραστηριότητα 5.2: Ανάπτυξη «ΕΞΥΠΝΩΝ» στόχων

Βήμα 6: Ανάπτυξη αποτελεσματικών πακέτων μέτρων

Δραστηριότητα 6.1: Προσδιορισμός των αποτελεσματικών δυνατών μέτρων

Δραστηριότητα 6.2: Μαθαίνοντας από την εμπειρία των άλλων

Δραστηριότητα 6.3: Εξέταση καλύτερης σχέσης τιμής – απόδοσης

Δραστηριότητα 6.4: Χρήση συνεργειών και δημιουργία ολοκληρωμένων πακέτων μέτρων

 

Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στα παρακάτω:

Τόσο στο στάδιο της προετοιμασίας όσο και στο Β’ στάδιο περιλαμβάνεται η διαμόρφωση του οράματος για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα στην περιοχή παρέμβασης.  Το όραμα θα πρέπει να συμβαδίζει με τους βασικούς άξονες της βιώσιμης ανάπτυξης και τους πυλώνες της βιώσιμης κινητικότητας. Θα πρέπει ακόμη να γίνονται σαφή τα προβλήματα που υπάρχουν στην περιοχή μελέτης αναφορικά με τη ρύπανση, το θόρυβο, την κυριαρχία του ΙΧ, την οδική ασφάλεια, την προσβασιμότητα κ.α. και να αναγνωρίζεται η συμβολή των μέτρων της ΒΑΚ ως σημαντική για τις μετακινήσεις και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Η διατύπωση του οράματος θα πρέπει να είναι περιεκτική και αντιληπτή στο ευρύ κοινό και να λαμβάνει υπόψη τις απόψεις των μελών του Δικτύου Φορέων.

Σε συνέχεια του πρώτου σταδίου, ο φορέας εκπόνησης μαζί με τον ανάδοχο πλέον θα πρέπει να κλιμακώσουν τις διαδικασίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των φορέων, συλλογικοτήτων και οργανισμών καθώς και του κοινού που δραστηριοποιείται στην περιοχή μελέτης. Οι φορείς/ συλλογικότητες που συμμετέχουν και έχουν υπογράψει το σύμφωνο φορέων  είναι παρόντες σε κάθε βήμα με ουσιαστικό ρόλο και λόγο. Η στρατηγική ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού θα πρέπει να συνδυάζει μεθοδολογίες και εργαλεία προκειμένου να επιτύχει τη μέγιστη δυνατή απήχηση και μετά τη διατύπωση του οράματος.

Σύμφωνα με την ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης διατυπώνεται πλαίσιο προτεραιοτήτων. Ενδεικτικά αναφέρονται οι παρακάτω: Βελτίωση προσβασιμότητας πεζών, ευάλωτων χρηστών, Αντιμετώπιση κυκλοφοριακής συμφόρησης, Βελτίωση οδικής ασφάλειας, Ενίσχυση της κυκλοφορίας με το ποδήλατο, Βελτίωση υπηρεσιών δημόσιας συγκοινωνίας κ.ο.κ. 

Κατά το 5ο και 6ο βήμα καθορίζονται οι στόχοι και τα πακέτα μέτρων που αποτελούν τα μέσα για την επίτευξη των στόχων. Οι στόχοι πρέπει να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, ρεαλιστικοί και χρονικά ορισμένοι (SMART), ενδεικτικά: % αύξηση μεριδίου χρήσης ποδηλάτου, επιλογής περπατήματος, δημόσιας συγκοινωνίας, % μείωση κυκλοφοριακής συμφόρησης κ.ο.κ. Η επιλογή των μέτρων εξαρτάται από τους στόχους και αφορά στη διαμόρφωση παρεμβάσεων και δράσεων για την επίτευξη του οράματος και των στόχων.

Τέτοια μέτρα μπορούν να είναι:

  • Επέκταση δικτύου πεζοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας

  • Επέκταση δικτύου ποδηλατοδρόμων

  • Ανασχεδιασμός δικτύου και υπηρεσιών δημόσιας συγκοινωνίας

  • Έλεγχος παράνομης στάθμευσης

  • Συλλογική χρήση αυτοκινήτου

  • Τοπική απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων/ βαρέων οχημάτων

  • Κίνητρα για περπάτημα, ποδήλατο, χρήση ΜΜΜ

 

Αναλυτικότερα στοιχεία για όλα τα βήματα παρέχονται στις οδηγίες του ELTIS

Παραδοτέο της δεύτερης φάσης δεν ορίζεται ρητά από τις Οδηγίες του ELTIS ωστόσο σύμφωνα με τα ελληνικά δεδομένα αναμένεται να απαιτούνται:

- Παραδοτέο που θα προσδιορίζει τη μεθοδολογία και τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν και

- Παραδοτέο που θα παρουσιάζει το όραμα, τις προτεραιότητες, τους στόχους και το πακέτο μέτρων. 

bottom of page